Loading..

Ring og hør nærmere +45 39 65 88 22
Kontakt IFP
  • København
  • Holdopstart: 12/04
  • Holdopstart: 11/05
  • Holdopstart: 08/06
  • Århus
  • Holdopstart: 13/04
  • Holdopstart: 12/05
  • Holdopstart: 09/06

Pris: 25.000,00 kr

Normalpris: 30.000,00 kr

Er I to deltagere tilbydes en samlet pakkepris á kr. 45.000,-
Prisen inkluderer fuld forplejning, undervisningsmateriale og diplom.
- Der tages forbehold for ændringer i programmet.
Alle priser er ekskl. moms.

Receptionist-uddannelsen (RRU)

Få nye kompetencer og bliv bedre til at håndtere en travl hverdag som virksomhedens frontfigur - et metodisk, teoretisk og praktisk uddannelsesforløb!

Virksomhedens ansigt udadtil
Som receptionist i en virksomhed besidder du en essentiel rolle, da arbejdet kræver, at du arbejder selvstændigt og grundigt. Som receptionist er du omdrejningspunktet for mange opgaver i dagligdagen, hvor du skal holde hovedet koldt i pressede situationer og have mange bolde i luften på samme tid. Derudover har du, som receptionist, et stort ansvar for at få virksomhedens gæster og kunder til at føle sig velkomne og godt tilpas, og du må ofte agere virksomhedens ansigt udadtil. Dette kræver social indsigt og gode kommunikationsevner, men også en sans for systemer og effektivitet.


Receptionist-uddannelsen giver dig alle forudsætninger for, at du sikrer et godt førstehåndsindtryk, en god kundeoplevelse og et overblik over de administrative opgaver i hverdagen. Igennem 6 moduler med hver sit fokus vil du komme rundt om de mange aspekter af receptionistens arbejde.


Yderligere information
Uddannelsens formål er at forberede dig til en varierende hverdag med mange forskellige opgaver, samt at styrke og definere de kompetencer, der kræves af receptionisten i en moderne virksomhed anno 2016.


Hvem bør deltage?
Uddannelsen henvender sig til alle, der sidder i, eller ønsker at besidde en administrativ og service-mindet stilling.


Undervisningsform
Ved tilmelding til uddannelsen modtager du som deltager et password og et brugernavn, der efter registreret betaling giver adgang til undervisnings-siderne, bibliotekerne og linksiderne, som er tilkoblet undervisningen. Samtidig får du adgang til et online dialogforum med eksperter og fagfolk, der bidrager undervejs i kursusforløbet med indlæg, cases og praktiske eksempler. Via dialogforummet har du ligeledes mulighed for at komme i kontakt med de øvrige kursister.

Undervisningen er konkret og jobrelateret, og kurset er tilrettelagt således at du som deltager kan trække direkte på indlæringen i forbindelse med daglige arbejdsopgaver. 


Uddannelsen er delt op i 6 obligatoriske moduler af 7 timers varighed med forelæsninger, plenumdiskussioner, cases og praktiske øvelser. Der vil være kontinuerlig sparring fra underviserens side, og rig mulighed for, at udveksle erfaringer og dele viden med andre deltagere.

Hver kursusdag afsluttes med en relateret caseopgave, som besvares og rettes inden næste kursusdag. Der gives en evaluering af casebesvarelserne samt karakterer efter 7 trins skalaen. 

Til hver kursusdag hører ca. 100 siders spændende online læsning.


Eksamen
Efter hvert gennemført modul vil der være en obligatorisk caseopgave, som skal besvares via uddannelsesplatformen. Denne skal besvares og rettes inden næste kursusdag. Til hver casebesvarelse vil du modtage personlig feedback samt en karakter efter 7-trinskalaen. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen, der formmæssigt er identisk med caseopgaverne. Eksamen vil ligge ca. en måned efter sidste kursusdag.


 
Krav til udstyr
For at kunne deltage på uddannelsen, skal du have adgang til en pc med internetopkobling og en e-mailadresse.


Hvornår kan jeg starte?
På denne uddannelse giver vi dig muligheden for at deltage på et fleksibelt og dynamisk forløb. Find den opstart der passer dig bedst, eller ring ind så vi kan hjælpe dig med at skræddersy dit unikke uddannelsesforløb.


Vi glæder os til at byde dig velkommen på uddannelsen!

Virksomheder

-som deltager på vores konferencer
  • Nordea
  • CSC
  • Novo Nordisk
  • Siemens
  • LEGO System A/S
  • Copenhagen Business School
  • DTU
  • Real Dania
  • Tryg Garanti
  • PFA Pension
  • Aller Media A/S
  • Top Danmark
  • TDC
  • COWI A/S
  • LEO Pharma
  • Scandinavian Tobacco Group
  • Europæiske Rejseforsikring
  • Mercuri Urval Denmark
  • Coloplast
  • Telenor
  • Pandora
  • H. Lundbeck A/S
  • Gjensidige Forsikring
  • Miljøministeriet
  • HK
  • Maersk Oil
  • Grundfos
  • Jyske Bank
  • Fødevareministeriet
  • Naturstyrelsen
  • OBH-GRUPPEN
  • Danske Bank

Referencer

High Performance Team

"En konference, som ved en kombination af teori, praktiske øvelser og ikke mindst underviserens egne erfaringer, giver dig værktøjer til at opbygge et High Performance Team. Værktøjer, der også kan tages med hjem og bruges som inspiration i forbindelse med almindeligt gruppearbejde. En meget engageret underviser var med til at gøre konferencen til en rigtig positiv oplevelse. Kan varmt anbefales."

Hanne Obbekær
Planlægningsleder Scandinavian Tobacco Group

Den Store Sundhedskonference

"Konferencen var sat rigtig godt sammen, der var en rød tråd, startende med de statistiske facts og derefter opfølgning med endnu andre facts, vejledning, råd og motivation. Foredragsholdere supplerede hinanden godt og leverede deres indlæg med inspirerende og sjove fortællinger fra det virkelige liv. I sundhedens tegn var der naturligvis også fysisk aktivitet på programmet. det er ikke hver dag 250 konferencedeltagere laver høje knæløft og danser Gangnam style! Et ægte energi boost på en dag, hvor vi hørte om KRAM, pool-bøjer, tønde-træning, tygge-hygge og IKEA hylder, det bør opleves. Mine forventninger blev indfriet til fulde. Tak for en inspirerende dag!"

Rikke Grønlund Glintborg
Marketing assistent / PA BESKO A/S

Red Barnet

”Nok ét af de bedste kurser, jeg har været på i årevis. Kurset ’Sociale medier’ bør være øverst på ønskelisten for alle, der har med kommunikation og markedsføring at gøre. Udviklingen inden for sociale media går så stærkt, at det giver god mening at investere i at blive opdateret jævnligt på området. Og Thomas Bigum er vel én af landets bedste til at formidle stoffet på en mere end almindeligt veloplagt og pædagogisk manér. Teori, praktik, involvering, underholdning, værktøjer – man får det hele! Varmeste anbefalinger herfra.”

Marianne Schou Delkus
KampagnefundrasierRed Barnet

Motivation, Drivkraft og Energy Management

"Det var helt fantastisk at få så mange timer med Chris MacDonald og den utroligt energiske fremtoning han opretholdt hele dagen. Jeg er ikke i tvivl om, at han véd hvad han taler om og heller ikke at han selv står inde for hvert et ord og hver en påstand. Når samtidig man medtager den muntre og levende præsentation vi blev ”udsat” for, kan jeg kun tænke tilbage på dagen med et håb om at få lejlighed til at opleve noget lige så interessant, spændende og samtidigt formidlet på en sjov måde en anden gang."

Aase Andersen
Sekretariatsleder Institut for Kommunikation

Effektiv CSR integration - Få succes med CSR i praksis

"En spændende og lærerig konference. Konferencen var spækket med interessante oplæg, praktisk erfaringsudveksling, givtig dialog og netværksdannelse omkring det at være en samfundsansvarlig virksomhed. Et relevant tema, en yderst engageret underviser samt relevante cases var med til at gøre dagen til en positiv oplevelse. Jeg gik derfra med brugbare værktøjer og inspiration til arbejdet med CSR-initiativer."

Sara Pezzolato Ipsen
CSR Manager Femern A/S

Chefsekretæruddannelsen

"Rigtig god uddannelse med fokus lagt på en masse områder, som jeg kan bruge aktivt i mit daglige arbejde. For alle med en travl hverdag, er det en rigtig god måde at videreuddanne sig på. Jeg har læst og arbejdet præcist, når det har passet mig og min familie. Når man først har gennemgået én E-learning uddannelse, får man lyst til flere."

Anne Dorthe Petersen
Chefsekretær Electrolux Denmark A/S

Motivation og Arbejdsglæde

"Konferencen kan klart anbefales. 3 gode indlæg, der supplerer hinanden elegant. Både Henrik Leslye og Karin Kroghs store indsigt og viden blev formidlet på en let tilgængelige og underholdende måde. Begge indlæg giver rigtigt gode anvisninger kan bringe forøget arbejdsglæde og positiv tilgang til arbejdet. Helle Hein rundede af med et særdeles godt indlæg. Det gav en rigtig god refleksion i forhold til de medarbejdere man selv har i sit team/afdeling. Alt i alt en super god dag, der gav god og nyttig viden om hvordan man kan bringe øget arbejdsglæde ind i hverdagen."

Steen Sodemann
Business Line Lead KMD

LEAN - Optimer dine arbejdsprocesser

"Kurset” var fantastisk. Søren Strunk-Sørensen og Jan Høstrup var 2 kompetente herrer, der bestemt var værd at høre på. De øste ud fra deres erfaringer og gav os mange værktøjer og redskaber til at nå målet om tilfredse kunder i hverdagen og samtidig have glade motiverede medarbejdere. Alt online materiale blev – på kurset - gennemgået med et hav af deres viden og en god del humor, så man forlod kurset dybt inspireret og klar til at tage tilbage til sin arbejdsplads med nye øjne. TAK for en god dag!"

Dorthe Jacobsen
Teamleader Facilities Studios A/S

High Performance Team

"Konferencen kan helt klart anbefales. Sebastian Nybo formår fra første ord at holde forsamlingen med sig i en rejse af team dynamik og team forståelse. Alt sammen med en professionel og meget sjov forklarings tilgang. Det er sjældent at en heldagskonference kan tryllebinde på denne måde. Med det online materiale i hånden, værtøjer og ideer konferencen er man simpelthen klar til at starte når man kommer hjem. Jeg kan og vil derfor gerne anbefale denne konference for alle, ledere og teamcoaches og andre der ønsker en realistisk tilgang til at gøre deres teams High Performance Teams."

Thomas René Hansen
Scrum master og Agile Coach Topdanmark Forsikring A/S

Kreativ og autentisk ledelseskommunikation

"Dette kursus lever i høj grad op til både at være kreativt og autentisk. Jens Arentzen og David Zepernick er begge personligheder, som man mærker og lader sig inspirere af. David Zepernicks oplæg giver et bredt billede af, hvad der rør sig på området ledelse og kommunikation, og hans pointer ligger fint op til det der arbejdes med om eftermiddagen med Jens Arentzen. Jens Arentzen må siges at være ret kreativ, og han forstår at gøre emnet både meningsfuldt og vigtigt. Han er intensiv og skabte denne dag stor intensitet og engagement hos deltagerne. Her har man mulighed for en dag, som man mærker."

Janet Majlund Ring
Teamleder Roskilde Kommune

Stress Management

"Min frygt for, at det ville blive en lang dag med at lytte, blev kraftigt gjort til skamme og det lige fra start. Vi havde en inspirerende formiddag med Hans Henrik Knoop, hvor teorien blev forklaret og uddybet på en meget lun og humoristisk facon. Efter en dejlig frokost fortsatte Henning Daverne med at bygge videre på teorien. Samtidig introducerede han os til en ny verden med meditation – dette ved at vi deltog aktivt og dermed mærkede virkningen på vores egen krop. Alt i alt en meget inspirerende dag, der gav mange tankevækkende input, som jeg har taget med mig hjem og helt sikkert vil arbejde videre med."

Helle Olesen
Direktionssekretær Siemens Wind Power A/S

Mindfulness

"En dag med to dybt engagerede oplægsholdere, der virkelig gav inspiration, energi og værktøjer til hverdagens udfordringer. Selv de helt simple øvelser gør en forskel. Jeg er blevet meget nysgerrig på at dykke dybere ned I Mindfulness og anvende det i en til tider hektisk hverdag"

Anette Knudsen
Funktionsleder SKAT

Stress Management

"Det var befriende, at konferencen ikke indeholdt en opremsning af hvordan stress kan mærkes på og i kroppen. En hel dag med lære om søvnmangel og ticks oplæst fra stressforeningens hjemmeside ville være en gentagelse for alle. Her gik de lige til hhv. årsag og værktøjskasse - det var virkelig fint. Begge oplægsholdere var virkelig interessante, og med stor underholdningsværdi! Godt arrangeret."

Karoline Lundholt
Project Manager Søfartsstyrelsen

Mindfulness

"De to kompetente oplægsholdere havde hver deres tilgang til mindfulness og gav tilsammen en rigtig god introduktion til emnet med forskellige inspirerende øvelser. Der var både interessante pointer at hente for novicer og god inspiration for mere trænede mindfulness udøvere. Efter konferencen er jeg top motiveret for at bruge mindfulness endnu mere både i mit privatliv og i min organisation og føler at jeg har fået nogle gode argumenter og redskaber med hjem til at kunne supportere ledere og kolleger endnu bedre til at performe i et komplekst og globalt arbejdsmiljø."

Mia Louise Rydahl Due
Online Learning Consultant Grundfos Holding A/S

Positiv Psykologi

"Konferencen "Positiv psykologi" kan varmt anbefales. Det er en yderst inspirerende dag, hvor man får input, der har relevant på jobbet og i private relationer. Samtidig er der på konferencen yderst kompetente og inspirerende undervisere. Alt i alt en fantastisk dag. Alle burde deltage på denne konference."

Annette Søe Jepsen
Landbrugskundechef - souschef Danske Bank

Plads i bestyrelsen

"Med de 3 forskellige vinkler bestående af bestyrelseselementerne, økonomi og den sociopsykologiske viden rammer "Plads i bestyrelsen" mere end det som der forventes. Det er ydermere, meget inspirerende og motiverende at speakeren er en ung person, meget intelligent og yderst erfaren indenfor bestyrelser. Der var intet ved kurset som var kedeligt, tværtimod så blev jeg inspireret til at tage uddannelsen indenfor bestyrelsesarbejde, som i tilbyder. Og så synes jeg lige at jeg vil nævne at servicen omkring kurset har jeg aldrig set på så højt niveau fra nogen kursusudbyder. "

Navita Jain
Head of Expert Services CSC

Erhvervspsykologi uddannelsen

"Det har været en superuddannelse. Jeg har bla. deltaget i en studiegruppe, som har givet utrolig stor sparring, og jeg kan kun råde andre kursusdeltagere til det samme. Vi har så stor glæde af studiegruppen, at vi har valgt at fortsætte med sparring i fremtiden." 

Aase Bjerregaard Christensen
Personaleadministrator Blue Water Holding

Skriftlig Kommunikation - Skiller dine tekster sig ud fra mængden

"Mine tekster skilte sig ikke ud og derfor havde jeg brug for hjælp. Kurset Skriftlig kommunikation varmt anbefales. Det er begrænset, hvor meget du kan nå at erhverve af ny viden på blot én dag, men Pernille Steensbech Lemée formår både at udvide din horisont, inspirere og komme med mange konkrete eksempler, som du kan gå direkte hjem og implementerer i dit arbejde. Det lykkedes hende at formidle materialet så alle kunne relatere det til vores hverdag. Noget af det vigtigste ved kurset var at man kunne gå hjem og praktisere hvad man havde lært."

Louise Rosenkær Hynkemejer
Direktionssekretær Prime Cargo A/S

Knæk et regnskab

"Konferencen ”Knæk et regnskab” har været såvel inspirerende som lærerigt, og har - via en oplagt foredragsholder - bibragt mig indsigt i bogføringens ædle kunst og til læsning og forståelse af et årsregnskab. Herunder også brugbare nøgletal til analyse af regnskabet. Konferencen var passende suppleret med cases til de enkelte dele. Bestemt en konference som kan anbefales til personer, som ønsker bedre indsigt og forståelse af bl.a. årsregnskabet."

Børge Sonnenborg Nielsen
Direktør S&C Entreprise A/S

Ledelseskvalitet og Personligudvikling anno 2015

"Meget interessant konference. Dagen bød blandt andet med 3 meget inspirerende og meget forskellige oplæg. Der var gode input til nye udtryk for organisering, samt værktøjer til at måle visionen, personlige beretninger om at fejle undervejs i succes og vokse gennem virksomhedens resiliens til at styrke og udvikle medarbejdertrivsel og succes og et inspirerende oplæg med Nicolai Molkte-Leth. At slutte dagen af med formlen på resultater gav dagen en meget fin afrunding."

Berit Nylander Freno
Projektleder JOBINPLACE

Effektiv CSR integration - Få succes med CSR i praksis

"Yderst spændende og lærerig dag, der gav et klart og inspirerende overblik over CSR-indsatser. Tania Ellis formåede på en inspirerende, intelligent og humoristisk måde at give både praktiske redskaber og ny inspiration om CSR. Med indlevelse og praksisorienterede eksempler på CSR i forhold til både de sociale, miljømæssige og økonomiske bundlinjer gik jeg hjem med nye ideer og super inspiration til at arbejde videre med CSR-indsatsen. Bonusser i form af interessante gæsteindlæg fra KMD og IBM, adgang til det omfattende online modul og ikke mindst de dejlige omgivelser på IFP gjorde konferencedagen yderligere fantastisk."

Maria Kranker
Virksomhedskonsulent Københavns Erhvervshus

Motivation, Drivkraft & Energy Management - Chris MacDonald

"Chris MacDonald var en enormt motiverende taler, der med humor og kendskab til sit publikum kunne fange hele salen. Han var i stand til at skabe gode og relevante metaforer for sine pointer, som gjorde det meget håndgribeligt. Det var en meget inspirerende dag."

Henriette Høj Gharib
Nordisk Marketing Manager Nordisk Film A/S

Coachuddannelsen

"Kombinationen af E-learning og forelæsninger har været en perfekt kombination for mig. Det faglige indhold i kurset har været af meget høj kvalitet og utrolig inspirerende og lærerigt.Den største og mest positive oplevelse på kurset har været den utrolig gode feedback der er blevet givet på caseopgaverne.Jeg følte en langt bedre opfølgning end på kurser uden e-learning.Forelæsningerne har været en god oplevelse med mulighed for at møde andre deltagere og prøve coaching i praksis med hjælp fra dygtige og engagerede undervisere." 

Else Gammelgaard Madsen
Teamleder Tetra Pak

Stress Management Konsulent uddannelsen

"SMK uddannelsen udfordrede mig intellektuelt - en sand fornøjelse! For mig handlede uddannelsen i høj grad om intellektuel "påfyldning" inden for mit arbejdsfelt, en forudsætning for, at jeg forbliver åben og nysgerrig efter at forstå og udforske nye vinkler i forandringer, deres indflydelse på det énkelte invidid, summen af forandringer, forandringers indbyrdes sammenhæng systemisk, etc. SMK uddannelsen gav mig dette!"

Agnete Kjellberg
Chefkonsulent TDC

Nudging på arbejdspladsen

”Det bedste var helt klart Pelle Guldborgs oplæg. Inspirerende og motiverende. Gode input og redskaber til at gå i gang. Jeg blev bekræftet i at det vi/DONG Energy gør og har i værksat det seneste halve år vedr. sundhedstiltag falder meget godt i tråd med Pelles tilgang til nudging.”

Grethe Mittun
Kantinechef DONG Energy

Excel kursus for øvede

"Utroligt brugbart, overraskende energifyldt og fedt kursus og en fantastisk underviser. Kurset kan stærkt anbefales til alle, der har ingen eller lille erfaring med Excel. Jeg har nu overgivet mig fuldstændig til Excels fortræffeligheder"

Trine Søby Jacobsen
HR-ChefTrelleborg Sealing Solutions

Skriftlig Kommunikation

”Skriftlig kommunikations kurset er meget anvendelig. Jeg manglede ideer og tips til, hvordan jeg får mine tekster til at skille sig ud og fange læserens interesse med det samme. Dét, at kurset bygger på indsigt om skriveprocessen kombineret med praktiske opgaver (”skriv hurtig” mv.) gav mig en rigtig god ide om, hvordan jeg anvender teknikkerne direkte i mit daglige arbejde. Jeg må sige, at jeg gik fra kurset med inspiration. Flere af kursets modeller er nu printet, hænger på tavlen og er en fast inspirationskilde i min formuleringsproces."

Trine Holm
Sales Value GeneratorProcudan A/S

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål eller mangler information, er du altid velkommen til at kontakte Institut for Personaleudvikling på telefon 39 65 88 22.

Med venlig hilsen /
Yours sincerely

Institut for Personaleudvikling

Sankt Annæ Plads 13

1250 København K

Tel.: +45 39 65 88 22

Fax: +45 45 76 71 71

Email: ifp@ifp.dk

Program

Modul 1:  Receptionisten rolle, ansvar og opgaver  
 

Modulet omhandler den overordnede rolle for receptionisten i virksomheden. De forskellige punkter, som her berøres, definerer receptionistens vigtigste kompetencer og værktøjer. Dette modul sætter fokus på receptionistens ansvar og opgaver. Herunder:

- Telefonteknik
- Mødeplanlægning
- Kundeorientering 
- Customer service 

Modul 2: Omstillingslære og kundeservice
 

Som første kontakt mellem kunde og virksomhed skal receptionister kunne levere god service og skabe tilfredshed hos både gæster og kunder. Dette kan indebære at skulle modtage kritik på vegne af virksomheden og at imødekomme og omvende utilfredse kunder eller samarbejdspartnere. Modulet sætter fokus på, hvordan konkrete arbejdssituationer håndteres mest effektivt fx via:

- Omstilling
- Indvendings- og reklamationsbehandling
- Den svære samtale
- Kunden har altid ret? 

Modul 3: Receptionsarbejde og -teknik / konferencelære
 

Modulet omhandler receptionisten som koordinerende bindeled i forbindelse med arrangementer og møder. Desuden vil modulet omhandle konkrete værktøjer til at opnå effektiv planlægning

- Prioritering og koordinering
- Arrangementsafvikling
- Receptionistens IT-værktøjer
- Praktiske hjælpemidler til hverdagen

Modul 4: Sprog, kultur og turistlære
 

Stillingen som receptionist vil ofte indebære møder med en variation af gæster og kunder. For at kunne sørge for glade gæster kræver det en receptionist der forstår de små tegn i sociale udvekslinger. Dette modul fokuserer på social interaktion og forskelle i kultur, heriblandt:

- Sprog og stemmeføring
- Nonverbal kommunikation
- Kulturens indflydelse på interaktioner
- Vejledning og turisme

Modul 5: Kommunikation og psykologi
 

Modulet omhandler receptionisten som kommunikationskanal mellem kunder og virksomheden. På dette modul præsenteres teorier og metoder til at styrke kommunikation både internt og eksternt i virksomheden, herunder:

- Adfærdspsykologi
- Aktiv lytning og kropssprog
- Dialog
- Mediationer og konfliktsløsningsmetoder 

Modul 6: Receptionistens nye roller
 

Modulet omhandler receptionistens udvikling og stigende krav i moderne virksomheder. Lær hvorledes nye strømninger, trends og ledelsemetoder påvirker receptionistens mange roller. Modulet kommer bl.a. ind på:

- Samarbejde og teamwork
- Stress håndtering - når det brænder på
- Samarbejdsrelationer og motivation
- Personlig gennemslagskraft 

 

 

Det kan anbefales, at du tilmelder dig hurtigt, da der allerede er stor tilslutning. Tilmelding kan ske ved at udfylde formularen nedenfor eller ved direkte kontakt til Institut for Personaleudvikling på ifp@ifp.dk.

Tilmelding

1Lokation og Dato
2Faktura eller online betaling?
  • Faktura
    Ved tilmelding via formularen på denne side, eftersender vi faktura for den valgte konference lokation og dato.

    Online betaling
    Ønsker du istedet at tilmelde og betale din konferencedelstagelse online, med det samme, for den valgte lokation og dato foroven? Betal online her.

3Dine informationer
  • Jeg har læst og accepteret betingelserne*